Суббота, 27.04.2024, 04:09
Вітаю Вас Гість | RSS

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "СВАТІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 7"

пл. 50-річчя Перемоги,35, м.Сватове, 92600, телефон (06471) 3-39-03, E-mail: gimnazium.svatovo@ukr.net, Код ЄДРПОУ 37645011
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей


Крок за кроком до професійної майстерності

Професіоналізм вчителя, безумовно, приходить не тільки з досвідом, він залежить від багатьох різних факторів: особистих здібностей, мотивації до роботи, її змісту, умов життя, впливу колективу тощо. Не варто вважати, що тільки за допомогою навчання можна з учителя-початківця сформувати компетентного професіонала. Однак цілеспрямоване, правильно організоване навчання відіграє у становленні, формуванні професіонала неабияку роль.

Головним у методичній роботі нашого закладу є надання реальної, дієвої допомоги вчителям  у процесі розвитку їхньої майстерності як сплаву професійних знань, навичок, вмінь. Планування науково-методичної роботи будується на основі діагностики, аналізу інформації про стан професійної компетентності педагогів, їхніх потреб та пропозицій. Моделювання структури, змісту й форм науково-методичної роботи відбувається з урахуванням результатів аналізу,  освітніх потреб суспільства, науково-методичної проблеми школи. У методичній роботі враховано індивідуальні, групові та загальношкільні форми роботи.

Наукові керівники кафедр, очолювані досвідченим педагогом, вчителем-методистом, директором НВК С.В. Євтушенко, складають науково-методичну раду навчального закладу. Зорієнтувати педагога на систематичну роботу над собою, показати йому важливість самовдосконалення – завдання, яке потребує тактовності та наполегливості з боку керівництва. Адміністрація нашого закладу прагне максимально розкрити та розширити творчий потенціал кожного педагогічного працівника. Педагогічна рада є провідником педагогічних ідей. На засіданнях науково-методичних кафедр та шкільних методичних комісій учителі виробляють шляхи донесення їх змісту до конкретного вчителя. Для поширення передового досвіду роботи використовуються  методи анкетування, опитування, спостереження.

Адміністрація НВК Сватівська ЗОШ І ст.–гімназія створює необхідні умови для розкриття можливостей, професійних інтересів і здібностей учителів. Це досягається шляхом впровадження різноманітних форм індивідуальної та колективної роботи: методичних естафет,  педагогічних конкурсів, педагогічних читань, презентацій портфоліо тощо. Завданню професійного зростання учителів підпорядковані пошук, підтримка і пропаганда педагогічного досвіду вчителя шляхом проведення різних заходів: засідань круглого столу, психолого-педагогічних семінарів («Від адаптації – до успіху», «Про роботу з обдарованими дітьми»), науково-практичних семінарів («Застосування ІКТ в навчально-виховному процесі»), діяльність творчих груп, участь в різноманітних міських, обласних конкурсах, семінарах.

НВК має статус експериментального навчального закладу Всеукраїнського й регіонального рівнів, є учасником різноманітних освітньо-педагогічних експериментів (НП «Відкритий світ», програми інноваційного розвитку «Школи-новатори», «Intel ® Навчання для майбутнього»). Тому доцільним є діяльність творчих груп вчителів-експериментаторів, навчання педагогів адмініструванню і наповненню контентом електронних шкільних площадок інформацією. Участь у освітніх вебінарах, обласних семінарах  з питань професійного розвитку педагогів експериментальних НЗ,  Всеукраїнській  конференції  «Використання інноваційних та інформаційних технологій у науково-педагогічному проекті «Росток»  також  сприяє підвищенню фахового рівня вчителів, оволодінню ними ІКТ.

Велику роль у процесі професійного зростання учителя належить самоосвіті. Робота над навчально-методичною проблемою вчителів-предметників допомагає їм визначити свій професійний стиль, поглибити теоретичні знання та практичні навички, стимулює творчий розвиток особистості педагога і в кінцевому результаті, безумовно, сприяє підвищенню фахової майстерності педагога.

Складовою системи підвищення фахового рівня вчителів є проходження курсів підвищення кваліфікації вчителів при ЛОІППО, під час яких  педагоги набувають нових знань в галузі освітніх інновацій та методиці їх впровадження. Дієвою, змістовною для педагогів є методична допомога КЗ «РМК відділу освіти Сватівської РДА», співпраця з яким  сприяє поширенню і вивченню ППД, пошуку нових шляхів впровадження  інновацій і підвищенню якості освіти.  

Педагог, орієнтований на професійний ріст, намагається заявити про себе широкому колу однодумців з метою поширення власного досвіду. Конкурси професійної  майстерності допомагають реалізувати ці задачі, вони виявляють найкращих педагогів,  поширюють їх передовий досвід, підвищують в цілому престиж вчительської професії.

У поточному навчальному році вивчається  досвід  роботи вчителя біології Сидоренко І.В. з питання «Застосування інформаційних технологій і мультимедійних презентацій в вивченні природничих дисциплін». Вчителі математики С.В.Євтушенко і О.В.Василевська, вчитель біології Сидоренко І.В. стали учасниками ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Парк педагогічної майстерності». Учасниками І туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2012» стали Бондарєва Ю.О., вчитель фізики (номінація «Вчитель фізики»), Атакішиєва М.В., вчитель російської мови та літератури, вчитель світової літератури (номінація «Вчитель російської мови»). Переможцями І туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2012» стали Щелкунова Н.О., вчитель музичного мистецтва (номінація «Вчитель музичного мистецтва»), Чумак О.О., вчитель фізики (номінація «Вчитель фізики»), а районного туру Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року-2012» визначена  вчитель української мови та літератури Стешенко Н.М. Заклад посів ІІІ місце в обласному етапі  конкурсу на кращий веб-сайт ЗНЗ (відповідальні – ЗДНМР Шебаан Л.А, вчитель інформатики Гаврилов О.А.).

Про високий фаховий рівень вчителів НВК свідчать наступні результати:

·   участь у ІІІ-ій Всеукраїнській студентській науково-практичній конференції «Наука дивиться вперед - 2012» - 3 призери;

·   ЗНО 2012 р. -  І місце з історії, І місце з української мови;

·   якість знань випускників 2012 р.: з 20 чол. золотою медаллю нагороджені 7, студентами ВНЗ стали всі 20 учнів, на бюджетну форму навчання вступили 14.

Практичний досвід свідчить, що оволодіти педагогічною майстерністю може кожен педагог за умови цілеспрямованої роботи над собою. Вона формується на основі власного практичного досвіду. Шляхів удосконалення особистості й саморозвитку багато. В основі системи підвищення кваліфікації вчителя лежить особистісно-зорієнтована модель освіти педагогічних працівників, оскільки це сприяє не тільки активізації управління розвитком професійної майстерності, а й підтримується самими педагогами. Завдання методичної служби при цьому - гармонійний вияв і розвиток загальних, професійних і педагогічних здібностей працівників - реалізується на підставі вивчення рівня професійної компетентності та самоосвіти педагогів НВК. Способи спілкування з вчителями демократичні, існує пріоритет групових та індивідуальних форм. Співробітництво, що ґрунтується на вірі у творчий потенціал кожного педагога, на повазі до його індивідуальності є головною тактикою впровадження даної особистісно-зорієнтованої моделі освіти педагогічних працівників. Результатом формування професійної компетентності вчителя є вироблення ним індивідуального стилю професійної діяльності.

Забезпечуючи методичний супровід творчого зростання педагогів, науково-методична служба НВК прагне створити атмосферу дружньої взаємодії, професійного взаємозбагачення, довіри між учителями і членами адміністрації; сформувати в учителя потребу для подальшого росту, вмотивувати його творчість.


Категорія: Навчальна робота | Додав: gigadmin (23.04.2013)
Переглядів: 2164 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Використовуються технології uCoz