Вторник, 03.12.2024, 19:54
Вітаю Вас Гість | RSS

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "СВАТІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 7"

пл. 50-річчя Перемоги,35, м.Сватове, 92600, телефон (06471) 3-39-03, E-mail: gimnazium.svatovo@ukr.net, Код ЄДРПОУ 37645011
Статистика

Онлайн всего: 3
Гостей: 3
Пользователей: 0

Каталог статей


Дослідно-експериментальна робота НВК

        З січня 2014 року в КЗ «НВК Сватівська ЗОШ Іст.-гімназія» розпочато роботу над І етапом дослідно-експериментальної роботи за темою «Науково-методичний супровід  творчої діяльності  учнів та вчителів у системі особистісно-орієнтованого навчання та виховання». Дослідно-експериментальна робота здійснюється під керівництвом  старшого наукового  співробітника лабораторії політичної участі Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, кандидата психологічних наук, доцента  Баранової  С.В.

           Мета ДЕР: створення умов для розвитку та реалізації творчого потенціалу учнів та вчителів НВК.

          З метою формування у вчителів готовності до проведення дослідження та організації дослідно-експериментальної роботи було визначено такі завдання першого (організаційно-підготовчого) етапу:

  • вивчення та наукове обґрунтування теми, мети та завдань дослідно-експериментальної роботи;
  • вивчення ППД інших навчальних закладів із вище вказаної теми експериментальної роботи; вивчення літератури з проблеми науково-методичного супроводу творчого розвитку учнів та учителів у системі особистісно-орієнтованого навчання та виховання
  • розробка програми дослідно-експериментальної роботи за обраною темою;
  • нормативно-правове забезпечення експериментальної роботи. Аналіз наявних і створення необхідних умов (науково-методичних, кадрових, матеріально-технічних, фінансових) для реалізації експерименту;
  • проведення консультаційної роботи серед педагогів, батьків;
  • обговорення та прийняття інноваційної моделі колективом учасників експерименту;
  • попередня діагностика потенційних можливостей та умов впровадження інноваційної моделі у практику навчального закладу;
  • обговорення ідеї ДЕР на педагогічній раді, на батьківській конференції;
  • налагодження спільної діяльності з установами, які здійснюють наукове керівництво дослідно-експериментальною роботою;
  • створення та планування роботи творчої групи педагогів з теми експериментальної роботи;
  • психолого-педагогічне забезпечення експерименту;
  • обговорення питань, проведення методичних заходів, публікація матеріалів із проблеми експерименту.

           На виконання завдань І етапу в НВК  було :

  • сформовано творчу групу, яка стала носієм інноваційних педагогічних ідей, дієвою ланкою управління експериментом, що продовжує свою роботу на ІІ діагностично-концептуальному етапі;
  • проведено ряд діагностичних досліджень;
  • здійснено аналіз та корекцію кадрових, організаційних, науково-методичних, інформаційних, матеріально-технічних умов експерименту;
  • визначено прогнози дослідно-експериментальної роботи.

      Одним із основних завдань, спрямованих на здійснення аналізу  умов для експериментальної роботи, стало дослідження готовності колективу до її проведення. Зроблено наступні висновки: педагогічний колектив НВК в основному готовий до здійснення інноваційної діяльності, учителі володіють інноваційними педтехнологіями, методами педагогічного дослідження, здатні акумулювати, використовувати чужий досвід, співпрацювати.

        Експериментальна робота здійснюється педагогічним колективом, до складу якого входить 40 педагогічних працівників. Серед них - 16 вчителів вищої категорії, 7 – першої, 6 – другої та 9 спеціалістів; 4 вчителі мають звання «Вчитель – методист», 1 - «Старший учитель», 1 – «Заслужений вчитель». В п’яти секціях районної філії КЗ ЛОМАНУМ, яка діє на базі НВК,  під керівництвом 5 учителів займаються пошуково-дослідною роботою 45 учнів із різних шкіл району. Отже, колектив НВК – і молоді, і досвідчені вчителі-наставники - готові до здійснення експерименту, до впровадження в практику інновацій, поєднання традиційних і нових форм роботи, використання досвіду наукової діяльності. В цілому, вчителі продемонстрували високий рівень готовності до здійснення дослідно-експериментальної діяльності, оскільки:

  • у членів колективу сформоване позитивне ставлення до експерименту;
  • наявна мотивація до  проведення експерименту, про що говорить ряд наведених педагогами аргументів щодо актуальності та доцільності обраної теми експерименту на сучасному етапі розвитку освіти, суспільства;
  • простежується високий освітній рівень представників колективу, який виражається у їх компетентності щодо розуміння таких  ключових понять експерименту, як «особистісно-орієнтоване навчання», «методичний супровід», «компетентність», «креативність», пропонування методів та прийомів, які педагоги планують використовувати або вже використовують на практиці для формування творчої компетентності учнів;
  • колектив вбачає тісний взаємозв’язок особистісно-орієнтованої освіти з формуванням творчої особистості випускника НВК.

          Основні напрямки впровадження науково-методичного супроводу  творчої діяльності  учнів та вчителів у системі особистісно-орієнтованого навчання та виховання відображені у Річному плані роботи НВК на 2014-2015 навчальний рік.

    Колективом НВК вивчено основні нормативні документи, що регламентують діяльність навчального закладу по проведенню експериментально-дослідної роботи, створено нормативно-правову базу таких документів. Подано Заявку на проведення дослідно-експериментальної роботи за темою «Науково-методичний супровід  творчої діяльності  учнів та вчителів у системі особистісно-орієнтованого навчання та виховання» на базі КЗ «НВК Сватівська ЗОШ І ст. –гімназія». Складено Програму дослідно-експериментальної роботи за вказаною темою. Отримано «Висновки про експертизу заяви КЗ «НВК Сватівська ЗОШ Іст.-гімназія» щодо продовження  статусу експериментального НЗ регіонального рівня», на підставі яких Департаментом освіти і науки  Луганської обласної державної адміністрації було видано наказ № 1590 від 25.12.2013р. «Про продовження статусу експериментального навчального закладу регіонального рівня КЗ «НВК Сватівська ЗОШ Іст.-гімназія».

         Адміністрацією НВК видано ряд документів, спрямованих на організацію експериментально-дослідної роботи безпосередньо в закладі: наказ №104  від 17.05.2010 р. «Про проведення експериментальної роботи»; вимоги до складання тематично-календарного планування,  які обговорені на засіданнях кафедр і затверджені  науково-методичною радою НВК (протокол №1 від 28.08.2014).

          Розпочата робота по удосконаленню варіативної складової навчального плану, скориговано програму факультативу «Мій рідний край – Луганщина», програми для занять гуртків «Олімпієць», «Патріот», театрального гуртка, хореографічного, «Умілі рученята», «Дивосвіт рідного слова», «Ерудит», «Юнкор».

        Вчителі НВК вивчали досвід роботи інших навчальних закладів із вище вказаної теми експериментальної роботи; знайомились з літературою з проблеми науково-методичного супроводу творчого розвитку учнів та учителів у системі особистісно-орієнтованого навчання та виховання.

         Проблеми особистісно-орієнтованого навчання та виховання постійно знаходяться в центрі уваги методичної та освітньої діяльності вчителів НВК. В ході реалізації І етапу дослідно-експериментальної роботи на теоретичному рівні були проведені наступні методичні заходи:

  • засідання фокус-груп учителів, які викладають предмети у 5-х класах  «Співпраця вчителів при навчанні п’ятикласників»;
  • психолого-педагогічний тренінг «Педагогічна творчість – право чи обов’язок учителя?»;
  • тематичні засідання ШМВ: «Вчительська співпраця як запорука педагогічного успіху», «Співпраця у  форматі «рівний-рівному»;
  • психолого-педагогічні консиліуми: «Вивчення вікових психологічних особливостей учнів із метою реальної оцінки їхніх можливостей при організації навчальної роботи» у 5-х класах, «Сучасний урок: який він?», «Диференцій   ований підхід у навчанні та вихованні: його зміст і шляхи реалізації»;
  • звіт про завершальний етап попередньої дослідно-експериментальної роботи за темою «Впровадження ідей інтегрованого навчання в практику початкової школи як умови комплексного розвитку молодших школярів»;
  • засідання методичних комісій і методичних об’єднань учителів (згідно плану роботи);
  • засідання науково-методичної ради (згідно плану роботи).

     Значна увага до здійснення дослідно-експериментальної діяльності приділялась з боку психологічної служби. Практичним психологом Радченко А.В. було підготовлено діагностичний і корекційно-розвивальний інструментарій, який включає психодіагностичні методики для вивчення рівня сформованості соціальної адаптованості, психологічного супроводу формування творчої компетентності дитини, психологічні поради педагогам та батькам щодо сприяння творчому розвитку особистості. Проведено дослідження рівня готовності педагогічного колективу до здійснення дослідно-експериментальної роботи,   визнано його достатнім. З метою визначення рівня шкільної  адаптації першокласників, другокласників та п’ятикласників проведено ІІ етап діагностики, який визначив ряд специфічних проблем. Не всі діти мають однакову готовність до навчання. Зміна середовища навчання потребує більш високих вимог як до інтелектуального, так і до особистісного розвитку, до ступеню сформованості певних навчальних знань. Протягом звітного періоду було проведено дослідження щодо розвитку мотиваційної сфери учнів 1-х та 5-х класів. Діагностування проводилося за методикою Лусканової ГН. («Визначення рівня мотивації») і визначення мотивів навчання у 5-класників («Мотиви навчальної діяльності»).  Результати діагностики показали, що в НВК  створені належні умови для впровадження особистісно-орієнтованих технологій навчання і виховання. З педагогічними працівниками практичним психологом було проведено діагностику рівня емоційного вигоряння. Отримано наступні результати:

  • середній рівень емоційного виснаження мають  4 чол., що складає 10% опитаних;    
  • деперсоналізація  визначена у 2 членів колективу (5%);
  • творчий підхід на практиці мають 38 учасників опитаних (95%).

       З метою попередження професійного вигоряння проведено розвивальне заняття і заходи по виявленню ресурсів професійної діяльності в направленні росту.

     Таким чином, проведена на організаційно-підготовчому  етапі робота дає змогу стверджувати, що визначену мету та завдання було реалізовано.

     На поточний момент колектив учнів і вчителів НВК працює над виконанням завдань ІІ діагностично - концептуального етапу ДЕР (червень2014р. – грудень 2014р.), серед яких:

- проведення прогностичного аналізу організаційно-педагогічних, матеріально-технічних, фінансово-економічних умов реалізації експерименту;

- розробка комплексного моніторингу зі створення та реалізації експериментальної роботи, де враховується:

- діагностика творчого потенціалу та здібностей учнів та вчителі.

      Пріоритетним напрямом у вихованні є всебічний розвиток особистості, яка здатна до саморозвитку, самовиховання і самореалізації у сучасному суспільстві. Педагоги НВК в своїй щоденній праці визнають саме такі пріоритети.

 

Категорія: Експериментальна робота | Додав: gigadmin (15.10.2014)
Переглядів: 1029 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Використовуються технології uCoz