-впровадження інноваційних технологій розвитку творчих здібностей
школярівв навчально-виховному
процесі;
-проведення моніторингу якості освітніх послуг навчального закладу,
особистісного розвитку учнів школи.
Напрями експериментальної
роботи:розробка, апробація
нового змісту навчання, формування
механізму науково-методичного забезпечення навчального процесу, вироблення
навичок соціальної активності та соціальної відповідальності учнів,
впровадження інноваційних технологій розвитку творчих здібностей учнів.
Етапи дослідно-експериментальної роботи:
Етапи
дослідно-експериментальної роботи, терміни
Короткий зміст роботи
І. Організаційно-підготовчийетап (січень 2014р. – травень 2014р.)
-вивчення
та наукове обґрунтування теми, мети та завдань дослідно-експериментальної
роботи;
-вивчення
передового педагогічного досвіду інших навчальних закладів із вище вказаної
теми експериментальної роботи; вивчення літератури з проблеми науково-методичного
супроводу творчого розвитку учнів та учителів у системі
особистісно-орієнтованого навчання та виховання
-розробка
програми дослідно-експериментальної роботи за обраною темою;
-нормативно-правове
забезпечення експериментальної роботи. Аналіз наявних і створення необхідних
умов (науково-методичних, кадрових, матеріально-технічних, фінансових) для
реалізації експерименту;
- проведення консультаційної роботи серед
педагогів, батьків;
-обговорення та
прийняття інноваційної моделі колективом учасників експерименту;
-попередня діагностика
потенційних можливостей та умов впровадження інноваційної моделі у практику
навчального закладу;
-обговорення ідеї на
педагогічній раді, на батьківській конференції;
-налагодження спільної
діяльності з установами, які здійснюють наукове керівництво дослідно-експериментальною
роботою;
-створення
та планування роботи творчої групи педагогів з теми експериментальної роботи;
–психолого-педагогічне забезпечення експерименту;
–обговорення питань, проведення методичних заходів,
публікація матеріалів із проблеми експерименту.
ІІ.Діагностично - концептуальний
етап (червень2014р. – грудень 2014р.)
-проведення прогностичного
аналізу організаційно-педагогічних, матеріально-технічних,
фінансово-економічних умов реалізації експерименту;
-розробка комплексного моніторингу
зі створення та реалізації експериментальної роботи, де враховується:
*кадрове забезпечення;
*інноваційна діяльність
школи;
*матеріально-технічне
забезпечення;
*управлінська стратегія;
-діагностика
творчого потенціалу та здібностей учнів та вчителів.
-впровадження в
навчально-виховний процес школи інноваційних педагогічних технологій;
-розробка
та апробація навчального та навчально-методичного забезпечення;
-створення системи
управління навчальним закладом на засадах демократії, колегіальності,
соціального захисту учасників навчально-виховного процесу;
-забезпечення постійного
цілеспрямованого підвищення професійної компетентності та кваліфікації
педагогічних працівників;
-використання
відповідних навчальних програм, складання планів та розкладу занять;
-організація
педагогічного процесу в умовах впровадження інноваційної моделі;
-організація
інструктажів, консультативної діяльності творчих груп учасників інноваційних
проектів;
-участь у навчальних
семінарах, обмін досвідом;
-моніторинг
навчально-виховного процесу в цільових групах.
IV.Узагальнюючий етап (січень 2016р. –
грудень 2016р.)
-статистично-кількісний
та описово-якісний аналіз результатів експерименту, обговорення його на
засіданні методичної ради, на засіданні педагогічної ради школи;
-порівняльна характеристика
розвивального впливу традиційної та інноваційної системи навчання і виховання
в умовах експерименту;
- поширення досвіду школи з метою його впровадження в практику роботи
навчальних закладів району, області;
-системний
теоретико-методологічний аналіз результатів дослідно-експериментальної роботи
та оформлення їх у вигляді методичних рекомендацій;
- публікація результатів експериментальної роботи.
V.Коректувальний етап (січень 2017р. – вересень
2017р.)
-внесення
коректив і відповідних змін до організаційно-педагогічних,
матеріально-технічних, фінансово-економічних умов експерименту;
-складання
планів інноваційної діяльності на подальший період відповідно до мети та
завдань розвитку школи, які зафіксовані в Концепції її розвитку.
Очікувані результати:
Розвиток професійної компетентності на основі
діагностики та моніторингу; вироблення інноваційного стилю, оволодіння
учителями технологіями формування творчої особистості дитини; формування в
учителів творчого підходу до педагогічної праці, уміння знаходити доцільні
методи навчання і виховання; забезпечення науково-методичного підґрунтя з
метою впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес;
розвиток ініціативи, креативності учнів та вчителів з метою підвищення якості
і результативності навчально-виховного процесу, досягнення оптимальних
результатів у навчанні та високого ступеню самореалізації особистості;
розширення мережі гуртків з урахуванням інтересів та здібностей учнів;
підвищення рівня психологічної комфортності для всіх учасників
навчально-виховного процесу.
Терміни початку і закінчення експерименту:січень 2014р. – вересень 2017р.