Четверг, 28.03.2024, 14:01
Вітаю Вас Гість | RSS

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "СВАТІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 7"

пл. 50-річчя Перемоги,35, м.Сватове, 92600, телефон (06471) 3-39-03, E-mail: gimnazium.svatovo@ukr.net, Код ЄДРПОУ 37645011
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей


Робота НВК з обдарованими дітьми
Обдарованих дітей, а особливо талановитих, які вирізняються з-поміж своїх однолітків високим творчим потенціалом, інтелектуальною розкутістю, начитаністю, схильністю до нестандартного розв’язання проблем, неординарністю мислення і світосприйняття, в нашому закладі багато. Це учні, які мають одночасно різні типи обдарованості, високі здібності до виконання певних видів діяльності.
Педагоги НВК реалізують процес навчання обдарованих дітей завдяки спеціалізації і рівню акредитації навчального закладу. Визначені основні напрями роботи з обдарованими дітьми:
- реалізація Статуту гімназії, Положення про науково-методичну раду, Положення про предметні кафедри, Програми «Робота з обдарованими дітьми», Положення про олімпіади, конкурси і турніри тощо;
- оптимальний розподіл варіативної частини робочого навчального плану;
- участь в дослідно-експериментальній роботі з теми «впровадження ідей інтегрованого навчання в практику початкової школи як умова комплексного розвитку учнів»;
- навчання за педагогічним проектом «Росток»;
-проведення науково-методичною радою закладу днів педагогічної майстерності вчителів, днів предметних кафедр, щорічної наукової конференції «Перші кроки в науці» тощо;
-впровадження педагогічної творчої співпраці, модернізація технології відпрацювання оптимальної системи контрольно-оцінювальної діяльності учня; 
-забезпечення участі обдарованих учнів у конкурсах, олімпіадах, змаганнях, турнірах та інших формах роботи;
-створення комфортної психологічної атмосфери навчального процесу, тісний взаємозв’язок із родинами учнів;
-співпраця з іншими навчальними закладами і культурно-освітніми установами.
Взаємодія вчителів з обдарованими дітьми відбувається з урахуванням таких психолого-педагогічних принципів:
— формування взаємин творчої співпраці;
— організація навчання на основі особистої зацікавленості учня;
— вільний вибір форм, напрямів, методів діяльності;
— розвиток системного, інтуїтивного мислення, вміння «згортати» і деталізувати інформацію;
— гуманістичний, суб'єктивний підхід до виховання;
— створення нового педагогічного середовища.
Розвитку обдарованості учнів сприяє тісна співпраця НВК зі школою мистецтв ім. Зінкевича, Обласним центром науково-технічної творчості молоді, РМЦ, районною бібліотекою, Сватівським краєзнавчим музеєм, МАН. (схема 1)
Навчання в МАНі – це роки наукового зростання, логічне продовження розвитку загальної обдарованості гімназистів, набутий в юніор-академії, яка об’єднує п’ять кафедр. (схема 2)
Під керівництвом вчителів-наукових керівників близько 25 учнів займаються науково-пошуковою та дослідницькою діяльністю. Члени юніор-академії – це учні, які мають потенційні можливості й природні здібності до наукової роботи, вони вміють чітко висловлювати свої думки, мають яскраво виражену здатність розуміти абстрактні поняття й робити узагальнення, знаходять своє пояснення причин різних подій та явищ, із задоволенням створюють власні проекти, проводять дослідження. Їм властива висока розумова активність, вміння піддавати сумніву і науковому осмисленню певні явища, стереотипи, догми. Робота з такими дітьми – це творча і наукова співпраця, яка сприяє розкриттю й розвитку обдарованості кожної конкретної дитини.
Модель особистості учня-науковця передбачає формування таких якостей: компетентності, креативності, інтелігентності, гуманізму, оптимізму. (схема 3)
Найрізноманітніша тематика вибраних учнями робіт, їх майстерні презентації та публічний захист – все це свідчення спільної наполегливої праці вчителів і учнів щодо реалізації їх обдарованості, які демонструються на щорічних науково-практичних конференціях.
Науково-дослідницькі роботи в МАНі дають широкі можливості спробувати себе в науковому дослідженні, побачити результати власного пошуку, набути важливих наукових компетентностей, які потім максимально використовують наші учні, ставши студентами вищих навчальних закладів. Так, випускник Фесенко Максим, перші кроки в науці зробив у стінах гімназії: був студентом і переможцем обласного конкурсу-захисту наукових робіт членів МАН. Навчаючись в Харківському аерокосмічному університеті, неодноразово перемагав у різноманітних науково-студентських конференціях. Нині є викладачем кафедри соціології даного ВНЗ.
Учениця 10 класу Стрельник Лілія, слухачка відділення МАН секції «Іноземні мови», стала переможницею Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції «Наука дивиться вперед», вона брала участь у Міжнародній студентській конференції в м. Дніпропетровську. ЇЇ наукова робота була надрукована в збірнику наукових робіт Національного університету.
Випускник 2011 року, учень 11 Б класу, слухач МАН Губаржевський Дмитро став дипломантом 8-ї Міжнародної студентської конференції, присвяченої Дню мов, «Eurolangvuaes 2010: інновації і розвиток». Свою загальну обдарованість Дмитро підтвердив, взявши участь у тестуванні «TOEFL. Європейська освіта» (м.Київ). Нині – студент …
Співпраця нашого навчального закладу з Обласним центром науково-технічної творчості молоді є ефективною і сприятливою для розвитку їх особистих здібностей учнів зі спеціальною обдарованістю. Випускник 2010 року Батарчук Сергій, неодноразовий переможець районних учнівських олімпіад з фізики, економіки, розвивав свою обдарованість під керівництвом вчителя фізики Баркова В.М. саме в обласному центрі науково-технічної творчості. Дипломант Всеукраїнської освітньо-наукової конференції "Зоряний шлях”. Став переможцем Всеукраїнського наукового колоквіуму "Космос. Людина. Духовність”. Інформаційні технології в області фізики та інформатики Батарчук Сергій продовжує вивчати в Київському Національному університеті імені Т.Шевченка.
Учень 9 Б класу Сидоренко Дмитро другий рік навчається в Обласному центрі науково-технічної творчості молоді. Він є переможцем обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Мирний космос». Дмитро має високі результати у вивченні інформатики, фізики, досконало володіє комп’ютерними технологіями. Самостійно досліджує способи передачі інформації, займається краєзнавством, туризмом.  
Співпраця НВК й школи мистецтв сприяє розкриттю обдарувань і здібностей дітей зі спеціальною обдарованістю. Отримуючи мистецьку освіту, вони розвивають творчу обдарованість на уроках інтегрованого курсу «Мистецтво», в гімназійному театральному гуртку, редакційній колегії газети «Гімназист», гуртку літературного слова «Криниченька».
  Серед обдарованих вирізняються Лемешко Станіслав, Підопригора Людмила, Сліпець Анастасія, Ляшова Дар’я, Огаркова Вікторія, Бондарєва Тетяна, Чернишов Станіслав, Матляков Ярослав, Полякова Марина, Пискун Валерія.
Підопригора Людмила є випускницею школи мистецтв по класу фортепіано. Її творча обдарованість реалізується в театральному гуртку, на заняттях вокальним співом, в царині художньої творчості: музиці, живописі, акторській грі. Вона перемагає у найрізноманітніших конкурсах, неодноразово ставала призеркою фестивалів «Діти – майбутнє України», «Театральна весна», Уманського й обласного фестивалю поезії імені Шевченка.
Учень 7 Б класу Лемешко Станіслав має спеціальну обдарованість. Він творча особистість. За 6 років навчання має 60 грамот за перемоги в конкурсах районного, обласного та Всеукраїнського рівнів. Станіслав – дитина особлива, він реформатор нових ідей, має власне бачення краси у цьому світі, індивідуальне світосприйняття. Гармонійні стосунки в родині в першу чергу сприяють розвитку обдарованості Стаса. Вчителі початкових класів, де навчався Станіслав, доклали максимум зусиль для спрямування творчих здібностей хлопця. Інтегрований курс «Мистецтво», особистісний підхід та креативність педагогів надають можливість Стасу відшліфовувати майстерність, досягати творчих вершин та високих особистих результатів. (Фотоальбом)
В НВК створена цілісна система роботи з обдарованими дітьми, яка передбачає не тільки співпрацю з навчальними закладами, а й співпрацю вчителів, учнів, батьків, яка базується на основі єдності та взаєморозуміння. (схема 4) 
Важливу роль відіграє особистість вчителя. Успішний педагог для обдарованих дітей - перш за все високопрофесійний вчитель-предметник. Ключовим у процесі розвитку обдарованості є урок. Завдяки самовідданій праці вчителів НВК діти із загальною інтелектуальною обдарованістю мають високий рівень навчальних досягнень. (Відмінники навчання (фото)). 
Результати участі учнів у Міжнародних, Всеукраїнських, обласних конкурсах високі (схема 5). 









Категорія: Науково-дослідна робота | Додав: gigadmin (23.11.2011)
Переглядів: 1073 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Використовуються технології uCoz